„CO POWINNA MIEĆ TWOJA PIERWSZA GRA?”

„CO POWINNA MIEĆ TWOJA PIERWSZA GRA?”

Na to pytanie odpowiadał wczoraj Maciej Miąsik, programista, producent i twórca gier, od lat związany z branżą gamingową.

Gra skończona w 99%, jest w 100% nieskończona – podkreślił Maciej Miąsik na starcie Miedź Jamu, a wielu uczestnikom pojawiła się przed oczami niedawna premiera Cyberpunka 2077. – Pamiętajmy, że skończona, choć mało ambitna gra, jest zawsze lepsza niż bardzo ambitna, ale nie ukończona.

Co zatem powinna mieć każda gra wypuszczana na rynek:

– działającą rozgrywkę
– przejrzysty interfejs użytkownika
– spójną oprawę graficzną i dźwiękową
– zapis stanu

Słowem, musi być kompletna, a przy tym nieskomplikowana.

Celem przy tworzeniu Waszej pierwszej gry nie powinny być pieniądze, sława i uznanie. Pierwszą grę robimy dla siebie, żeby się wiele nauczyć, doprowadzić projekt do końca, poznać wszystkie etapy tworzenia– zwracał uwagę Maciej Miąsik.

Pierwsza gra najlepiej, jeżeli będzie prosta – np. remake klasycznej gry. Trzeba pamiętać, że stopień skomplikowania i trudności gry zwiększają się wraz ze zbliżaniem do końca produkcji.

Jak się zabrać do swojej pierwszej gry:

– najlepiej w zespole
– określić priorytety – zawsze brakuje czasu, ludzi i pieniędzy więc trzeba skupić się na rzeczach najważniejszych
– zrobić opis rogrywki jako kompletną listę (kim jest bohater, co się z nim dzieje, etc.)
– przygotować punkty ‘must have’, ‘should have’, ‘could have’, ‘won’t have’
– sprawnie zarządzać backlogiem

Nagranie z prezentacji dostępne jest pod linkiem tutaj.

Mamy nadzieję, że uczestnicy naszego Jamu zakodują sobie te wskazówki 😉

Trzymamy kciuki!